Marktwerking in de media
In de afgelopen maanden is er in de media bijzonder veel aandacht voor marktwerking. Politiek, overheid en diverse branches buitelen over elkaar heen over de plussen en de minnen van het aanbesteden van zorg, openbaar vervoer en dergelijke. Ook Sparkling ID mengde zich in de discussie:

Het Financieele Dagblad, 1 mei 2007
Vakbonden en politici lopen te hoop tegen de introductie van marktwerking in de maatschappelijke dienstverlening, uit vrees voor verminderde kwaliteit en meer werkloosheid. Veel te voorbarig. De introductie van marktwerking leidt op de lange termijn wel degelijk tot verhoging van de kwaliteit, tegen lagere kosten. Mits alle partijen hun verantwoordelijkheid nemen lees verder >>

Andere nieuws-items over Wmo en Europees aanbesteden:
Zorgspecial, nr. 1, 2007
Weekendkrant Duin- en Bollenstreek, 30 december 2006
Haarlems Dagblad, 23 december 2006
Leidsch Dagblad, 23 december 2006

Overige media-items:
"Op weg naar de Herberg; bouwen aan een gastvrije kerk" van J. Hendriks. 2004.
Het onderzoek van Sparkling ID wordt uitgebreid genoemd in dit boek. lees verder >>


"Verandermanagement bestaat niet", MT juni 2004.
70% van alle verandertrajecten mislukt. Sparkling ID is één van de vier geïnterviewde partijen die haar visie geeft op dit thema.
lees verder >>

Home
Powered by BlueBear en TIC4